Prawidłowe nawodnienie

W Programie Przemian równie ważne jak odżywienie jest dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu. Dzięki niemu oczyszczamy organizm z toksyn i pobudzamy przemianę materii. Ważne jest nie tylko, co pijemy, ale kiedy, jak często i w jakiej ilości. Na nasze prawidłowe nawodnienie pozytywnie wpływają też zupy – dania półpłynne.

 

W Programie Przemian wypijamy:

  • Rano: szklankę ciepłej wody z cytryną.
  • W pierwszej połowie dnia: kawę, kawę bezkofeinową, herbatę (czarną, czerwoną, zieloną, białą). Jeżeli nie możesz obejść się bez słodkiego smaku, możesz posłodzić napój ksylitolem (zalecam spożycie maksymalnie 2 łyżeczek dziennie). Do kawy możesz dodać mleko krowie (2% lub 3,2%) lub napój roślinny.
  • W drugiej połowie dnia: herbaty owocowe, napary ziołowe.
  • W ciągu dnia: 1–1,5 l wody (najlepiej mineralnej), możesz aromatyzować ją niewielką ilością warzyw lub owoców.
  • Wieczorem: szklankę ciepłej wody z łyżeczką miodu.

100-procentowe soki owocowe (najlepiej własnoręcznie przygotowane, świeże, niepasteryzowane) można wprowadzać w ograniczonej ilości od 3 etapu (polecam w trakcie, a nie od samego początku tego etapu). Jeśli chcesz odświeżyć swoją wiedzę na temat etapów, zajrzyj tutaj.

-40kg
bez efektu
jo-jo