Jak zacząć?

„Jak zacząć?”, to najczęstsze pytanie, które jest mi zadawane w kontekście Programu Przemian.

 

Program Przemian jest holistycznym programem stopniowych zmian w różnych aspektach życia człowieka, dzięki którym można cieszyć się zdrową, bezpieczną i trwałą utratą kilogramów. Duży nacisk kładę w nim na psychikę osób odchudzających się, bo to właśnie od niej zależy nie tylko to, czy rozpoczniesz, ale także, czy wytrwasz na obranej drodze.

Nie jestem zwolenniczką spontanicznych decyzji dotyczących odchudzania oraz restrykcyjnych działań. Nasz organizm nie lubi gwałtownych zmian, budzi to w nim reakcje obronne. Nasza psychika również wymaga przestawienia „na inne tory”. Nadprogramowe kilogramy nie przybyły nam z dnia na dzień. Są wynikiem naszych wieloletnich działań – tego co robiliśmy, co myśleliśmy o sobie.

Program Przemian jest procesem. Decyzja od jego rozpoczęciu też wymaga czasu.

Jest on bardzo ważny –  w tym okresie zbierasz wiedzę o Programie Przemian, sprawdzasz, czy jest on dla Ciebie, budujesz swoje zaangażowanie i umacniasz się w decyzji o rozpoczęciu odchudzania. Twój wysiłek, zainteresowanie i działanie, to Twój kapitał na przyszłość i inwestycja w przyszły sukces.

Wątpliwości i wahania są naturalne. Nie będę Cię namawiać i przekonywać – to Ty decydujesz czy i jak chcesz zmienić swoje życie. To od Ciebie zależy czy chcesz wziąć sprawy w swoje ręce i odnieść sukces. Robisz to dla siebie, dla nikogo innego.

Jak zacząć?

Proponuję realizację następujących kroków:

 

1) Zaangażuj się – poznaj Program Przemian i sprawdź, czy jest on dla Ciebie.

  • Przeczytaj informacje zawarte na niniejszej stronie, szczególnie:
  • O mnie link
  • Moja historia link
  • Program Przemian link
  • Rezultaty link
  • Media link
  • Opinie ekspertów link

2) Zainspiruj się:

  • Na Facebooku znajdź Fan Page na Facebooku: Monika Honory – Program Przemian. Polub go, a najlepiej dołącz do obserwowanych. Zamieszczam na nim informację o Programie Przemian, aktualności oraz regularnie robię live’y na których bezpłatnie dzielę się wiedzą oraz swoimi przemyśleniami. link
  • Z Fan Page’em połączona jest grupa zamknięta „Zupomania® – Monika Honory odchudza„. Jest to miejsce, gdzie wymieniamy się doświadczeniami, inspirujemy się, motywujemy, wspieramy w trudnych momentach, a także świętujemy małe i duże sukcesy. Zapraszam Cię do dołączenia do grupy i śledzenia jej. Gdy będziesz gotowa / gotowy przedstaw się i rozpocznij własną aktywność.
  • Znajdziesz mnie też na Instagramie: niezla_zupa. Pod tym linkiem znajdziesz instrukcję, jak to zrobić link

3) Przygotuj się (Etap 1 Programu Przemian) 

Psychicznie:

  • Odpowiedz sobie na pytania: Dlaczego chcę schudnąć? Jaki jest mój cel? Dla kogo i dlaczego chcę schudnąć? Jakie są źródła mojej motywacji? Uwierz mi, poukładanie w głowie celów i priorytetów, płynący z tego spokój i przekonanie o dobrze podjętym kierunku działań to siła, która pozwoli Ci nie tylko zacząć, ale i wytrwać w procesie zmian, czyniąc je w ten sposób trwałymi.
  • W przygotowaniu psychicznym może Ci pomóc moja książka: „Przygotowanie do odchudzania” . Jest to mój pamiętnik, w którym opisałam: jak przez wiele lat bez skutecznie próbowałam schudnąć, moje doświadczenia z dietami odchudzającymi oraz dlaczego zdecydowałam schudnąć na własnych zasadach. To także podręcznik, który pomoże Ci przeanalizować swoją sytuację oraz zbudować silną, pozytywną motywację wewnętrzną.

 

Logistycznie:

  • Zgromadź swoją podstawową bazę wiedzy i przepisów. Na start polecam następujące książki:
    • „Skuteczne odchudzanie zupami z Moniką Honory. Przepisy, rodzaje i podział zup”. W tej książce znajdziesz najważniejsze informacje merytoryczne dotyczące Programu Przemian, opis wszystkich etapów, a także 60 przepisów na zupy oraz 7 przepisów na dodatki do zup.
    • Życie bez efektu jo-jo, czyli lekka kuchnia Moniki Honory” – ta książka to skarbnica informacji praktycznych. Znajdziesz w niej wskazówki, jak krok po kroku realizować swoją przemianę, jakie są średnie koszty bycia na Przemianie oraz „niezbędnik Zupomaniaka”- czyli odpowiedzi na wiele pytań dla początkujących i zaawansowanych. W książce jest 100 smacznych przepisów – na bazy i dodatki do zup, zupy oraz lekkie dania, które wprowadzane są od 3 Etapu. Mniam 🙂
  • Przygotuj swoją kuchnię:
    • Sprzątnij kuchenne szafki, szuflady oraz lodówkę. Uporządkuj znajdujące się w nich produkty. Pozbądź się tych, które są niezdrowe lub, które stanowić będą dla Ciebie pokusę.
    • Zaopatrz się w produkty, które będą Ci potrzebne do gotowania: przyprawy, suche produkty spożywcze, akcesoria kuchenne, ale też naczynia do przechowywania żywności i napojów i zabierania ich na wynos.
    • Szczegółowe informacje, jak przygotować się logistycznie oraz na co zwrócić uwagę na poszczególnych etapach znajdziesz w książce „Życie bez efektu jo-jo”.

 

Medycznie:

  • Przed rozpoczęciem Programu Przemian sprawdź stan swojego zdrowia: skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu oraz wykonaj podstawowe badania krwi i moczu. Jeżeli masz zdiagnozowaną chorobę przewlekłą taką jak np. cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca, skonsultuj się z odpowiednim lekarzem specjalistą.
  • O medycznych aspektach Programu Przemian przeczytać możesz w zakładce „Opinie Ekspertów”.

4) Działaj

  • W oparciu o zasady Programu Przemian, opracuj swój indywidualny plan wprowadzania zmian i zacznij go realizować.
  • Pomocnym narzędziem będzie „Dziennik Przemian”, który jest zarówno podręcznikiem zawierającym przydatną wiedzę, inspirację i motywację na każdy etap, jak i pamiętnikiem, w którym monitorować możesz swoje postępy, zapisywać refleksje i przepisy.
  • Zaplanuj jadłospis zawierający zupy zgodne z Programem Przemian.
  • Przepisy na zupy z podziałem na rodzaje znajdziesz w moich książkach. Uwaga! W każdej książce znajdują się inne przepisy.
  • „Zupy sycące, ale nietuczące” (45 przepisów)
  • „Zupomania® – schudnij zdrowo z Moniką Honory” (45 przepisów)
  • „Życie bez efektu jo-jo” (100 przepisów – na zupy i  lekkie dania stałe wprowadzane w 3 Etapie)
  • Skuteczne odchudzanie zupami z Moniką Honory” (60 przepisów + 7 przepisów na dodatki do zup)
  • Ugotuj swoją pierwszą zupę, a najlepiej 3: na śniadanie, obiad i kolację 🙂

Dbaj o siebie – we wszystkich aspektach życia!

-40kg
bez efektu
jo-jo